סופ"ש בפרובאנס עם ילדים

יוני 12, 2017
דרכי טיסה לפרובאנס- איך מומלץ להגיע לאזור הפרובנס
יולי 12, 2017

כשמטיילים עם ילדים אני מאוד אוהבת להגיע למקומות שמתאימים למבוגרים ולשלב אותם עם מקומות שמתאימים לילדים. וכך תוכלו למצוא את עצמכם משוטטים בכפרים ציורים ומדהימים בפרובאנס, עם "נגיעות" לאתרים שיתנו מענה גם לילדים כדי שישתפו פעולה וירגישו שגם הם נלקחים בחשבון.

טיול של יום שישי עם ילדים
אזור הפרובנס משופע בשווקים, תוכלו למצוא בהם מגוון רחב של דוכנים, התחלנו בטיול בשוק של העיירה Lourmarin (השוק מסתיים ב 13:00) זהו שוק שנפרש לאורך כל העיירה העתיקה ותוכלו למצוא אותו בקלות לפי כמות האנשים שתראו מהכביש ולפי המכוניות הרבות שחונות לאורך שולי הכביש.
לאחר מכן הלכנו לשאטו הראשון שנבנה בפרובאנס החל מימי הביניים בשלושה שלבים. וניתן לראות גם את הריהוט שנשתמר. Château de Lourmarin עלות כניסה למבוגר 6.8יורו ילדים עד גיל 10 ללא תשלום. בכניסה הילדים קיבלו דף פעילות, חייבת להגיד, כבר פעמיים הייתי בשאטו עם ילדים ולמרות שחשבתי שהם פחות יתעניינו הם מאוד נהנו ושיתפו פעולה, מילאו את דף השאלות (גורם להם לחפש דברים) וקיבלו בסוף מתנה (סמנייה) כשהחזירו את הדף.
עצירה בעיירה בשם Lacoste (Vaucluse) ולאחר מכן ירידה לשדות הלבנדר למרגלות העיירה.
טיול ב Gordes, Luberon, Provence חפשו את נקודת התצפית בתוך סמטאות הכפר (Point de vue) וארוחת ערב בסאן רמי דה פרובאנס- אנחנו אכלנו במסעדת נהדרת La cantina טלפון 04909060 זוהי מסעדה משפחתית של ישראלית מקסימה בשם דנה.
התמונה של ‏Wow-provence-פרובאנס‏.
התמונה של ‏Wow-provence-פרובאנס‏.התמונה של ‏Wow-provence-פרובאנס‏.

טיול של יום שבת-

Les Baux-de-Provence+Carrières de Lumières

Les baux de provence- כשנכנסים למתחם יש חנויות עתיקות ומסעדות וכשמגיעים לקצה המתחם מגיעים למעשה למבצר. מבצר עתיק שממש יכולתי לדמיין את משחקי הכס מצולמים שם. יש לרכוש כרטיסים למבצר (חשוב לדעת כ 10 דק הליכה מהאזור יש מערה ענקית עם תערוכות מתחלפות. כרגע יש שם תערוכה של מארק שאגל, מיצג אור קולי מדהים- אל תפספסו ותבררו מה המיצג כשאתם תהיו. אני מספרת לכם את זה כי ניתן לקנות כרטיס משולב ובתוספת יורו בודדים תוכלו ללכת גם לתערוכה) נכנסו למתחם המבצר ושוטטנו וכל כך נהננו. נ.ב. בכניסה למבצר תוכלו לקבל בחינם מדריך קולי על המקום (זה נראה כמו נייד והילדים שיחקו בזה מינימום הם קיבלו אייפון 7) וחוברת משחקים לילדים (זה בצרפתית אבל יש קצת תמונות 🙂 מצרפת לכם לינק לאתר התערוכה http://carrieres lumieres.com/en/home

לאחר מכן קינחנו ב Salon de provence – כשהגענו היה פסטיבל רנסנס לכן לא נכנסנו כלל למקומות התיירותיים שיש לעיר להציע, אבל הם נראו מרהיבים 🙂

טיול של יום ראשון
מוזיאון הלבנדר עלות כניסה 6.5 יורו הכניסה לילדים חינם. Costelent musee' de lavande.

מסלול קייאקים של כשעתיים יש שתי חברות קייאקים באזור.
מומלץ להרים טלפון ולהרשם כדי שתוכלו להכנס (בספטמבר פשוט הגענו ונכנסו ללא בעיה, במאי בשתי החברות לא היה מקום לכל היום כשהגענו. וביוני כשהתקשרנו ב 10:00 בבוקר אמרו שנשאר מקום רק ב 16:00, מומלץ יום לפני לסגור) עלות 17 למבוגר 11 לילד החל מגיל 7 ילדים עד גיל 7 לא משלמים.
יתנו לכם קנקל פלסטיק שתוכלו לשים בו דברים כדי שלא ירטבו לכם.
כשתסיימו יקח אתכם בחזרה לרכב, אוטובוס עם שירי קלאב מד ויחלקו לכם סוכריות 🙂

שימו לב החברה הראשונה מקבלת ילדים מגיל 4 Canoë Evasion

D57, 84800 Fontaine-de-Vaucluse
04 90 38 26 22

החברה השניה רק ילדים החל מגיל 5
Kayak Vert

Avenue Robert Garcin, 84800 Fontaine-de-Vaucluse
04 90 20 35 44

ארוחת ערב בעיירה פונטיין דה ווקלוז בעיירה חפשו את המסעדות שיש להן מדבקה אדומה של מסעדת מישליין, שימו לב אלו לא מסעדות עם כוכבי מישלן אלא מומלצות על ידי מישלן.
נ.ב. מומלץ לשלב עם העיירה L'isle sur la sorge בימי ראשון עד השעה 13:00 יש בעיירה את שוק הפשפשים השני בגודלו בצרפת