חג הקרפ מתקיים כל שנה ב 2 בפברואר

נורית גאון סיורים בפרובנס

נורית גאון, Wow provence 

עצרו הכל, זה אמיתי, בחיי! יש בפרובנס חג לכבוד הקרפ הצרפתי בשם לאשנדלר.

ב 2 לכל פברואר, מציינים בצרפת את חג השנדאלר (Chandeleur) שנחגג בדיוק 40 יום לאחר חג המולד.זהו חג נוצרי , שמציין את היום בו הובא ישו התינוק לראשונה על ידי מריה אמו, אל בית המקדש בירושלים. כיוון שהחג נחגג בפברואר, תקופה בשנה בה מתארכים הימים ומתפללים לשמש עגולה וטובה, החג קיבל תפנית קלה לאורך ההיסטוריה והחלו לחגוג אותו עם קרפ שצורתו עגולה כצורת השמש ועם השנים אפילו כונה החג "חג הקרפ" הצרפתים מאוד אוהבים קרפים והתור בדוכני ומסעדות הקרפרי (Crêperie), מלא תמיד בחובבי הקרפים המתוקים והמלוחים. הקרפ הצרפתי הוא מעין שכבת בצק דקה מאוד מתערובת של אחד מסוגי הקמח עם נוזל – חלב, מים ואפילו בירה. הקרפים מלוחים או מתוקים ובקרפרי הכי נחשב בפרובנס יש כ 80 סוגי מילויים שונים. כיאה לצרפתים, החל מהיום וכמעט לאורך כל החודש הם ינצלו את הימים כדי לחגוג כראוי עם הקרפ 🙂

אני יודעת שכשאומרים לישראלים קרפ צרפתי, הם בדרך כלל חושבים על קרפ עם נוטלה, אז זהו, שבפרובנס הם אוכלים אותו עם המון מילויים.
אחד המקומות שאני אוהבת לאכול בהם אחרי סיור שאני עושה בעיר, אקס אן פרובאנס הוא דוכן מיוחד של קרפ צרפתי.
זה דוכן שהוכרז שהוא הטוב ביותר באזור פרובאנס ובאים אליו במיוחד כדי לאכול מהקרפים שלו.
מדובר בדוכן שמוכר כ 80 סוגים שונים של מילויים מלוחים או מתוקים.
שלא תחשבו שמדובר בדוכן מפונפן, להיפך! מדובר בדוכן קטנטן וסודי. ליד המזרקה המרכזית בשדרות מירבו, יש פסאז' שמחבר בין הצד של חנות אפל לבין הצד של שדרות מיראבו. בתחתית המדרגות, בתחילת הפסאז' שוכן לו דוכן קרפים אפלולי וטעים להחריד.
אם תגיעו בשעות הצהרים תאלצו להמתין לתור ארוך של ארופאיים מנומסים. תשתלבו בו ותזמינו!
אני אישית מאוד ממליצה על קרפ עם ביצה ופטריות או תרד, גבינה ופטריות. אבל יש 80 מילויים, אז תתפרעו עם הטעמים שלכם 😉

כשהייתי באקס אן פרובנס עם ילדי, הם כמובן ביקשו ללכת לדוכן הקרפים. את הסרטון צילמתי מהאמצע, דמיינו שהגברת החביבה, קיפלה את הקרפ לחצי, מרחה נוטלה, שמה שני פסי קצפת קטיפתית ומשם המשך הצילום.
כתובת:
2 Avenue Victor Hugo, 13100 Aix-en-Provence

 

טעמתם קרפ מדהים? שתפו אחרים או ספרו לי בתגובה, זה עושה לי נחת ולכם, בטן שטוחה כמו קרפ שיהיה יום קצפת

גלילה לראש העמוד
WhatsApp chat
דילוג לתוכן