כתבה במדור Must מתוך אתר ynet

נלקח מתוך כתבה שנעשתה עם נורית ב ynet

MUST: המקומות שחובה לראות בפרובאנס
הפעם אנחנו מבקרים בחבל ארץ בדרום צרפת ולא רק בעיר אחת. עם ריבוי קווי טיסות חדשים, ישירים וזולים לאזור הגיע הזמן שתכירו לעומק את המקומות שחובה לראות בפרובאנס
שירי הדר ומיכאלה חזני | פורסם 00:52, 14/02/2018

MUST המקומות שחובה לראות בחבל פרובאנס

הלבשה: זארה ופול אנד בר

נורית גאון (39) גרה בעיר אקס אן פרובאנס (Aix en provence), עיר הבירה של חבל הארץ הדרומי והיפה בצרפת. גאון מנהלת חברת תיירות באזור ואלו המקומות שלדעתה הם MUST בפרובאנס.

צילום: shutterstockהכירו את המקומות שחובה לראות באזור פרובאנס (צילום: shutterstock)

נתחיל דווקא מהסוף – מהקינוח ועם אחת מהפטיסרי (קונדיטוריה) המפורסמות במדינה. גאון מספרת כי אחת לארבע שנים נערכת תחרות "היוצר הטוב בצרפת", תחרות מאוד קפדנית בה נשפטים המתמודדים על ידי חבר שופטים דקדקני במיוחד.

צילום: נורית גאוןמחוץ לפטיסרי המפורסמת באקס אן פרובאנס (צילום: נורית גאון)

בתחרות משתתפים מתמודדים בחמש קטגוריות שונות: פטיסארי, בולונג'רי (מאפיה), גלידות, שוקולד ותסרוקות. "התחרות כל כך קפדנית שייתכן ולא יהיה זוכה משום מקטגוריה כיוון שהשופטים יניחו שאף מתמודד לא ראוי לתואר המכובד שנקרא Mof", מספרת גאון.

צילום: נורית גאוןקונדיטוריה זוכת פרסם ה-MOF היוקרתי (צילום: נורית גאון)

באקס אן פרובאנס נמצא זוכה ה Mof בפטיסטרי המיוחדת שלו. אל הפטיסרי מגיעים במיוחד "כדי לטעום את העוגות הגאוניות של השף", אומרת גאון ומוסיפה כי "מה שיפה בתחום הקולנריה הצרפתית הוא שהשפים אינם מעתיקים אחד מהשני וכאשר יש שף שהמציא עוגה מיוחדת, לא תראו אותה בשום מקום אחר".

צילום: נורית גאוןלא תהיה כאן בחירה קלה (צילום: נורית גאון)
תביעת האצבע של השף פטיסארי פיליפ סאגונד נמצאת בשתי עוגות ייחודיות רק לו, האחת נקראת "סיגנטר" והשנייה "סנט ויקטואר". כך שאתם מוזמנים לבקש את אלו כאשר תהיו שם.

אחרי שסימנתם "וי" על הפטיסרי המפורסמת אפשר לפנות מקום בבטן לשאר סוגי האוכל המעולים באזור. גאון ממליצה על שוק האוכל Mirabeau Cours. בימי שלישי, חמישי ושבת תוכלו למצוא כאן אוכל ססגוני בשדרות המרכזיות Aix en provence.

צילום: נורית גאוןשוק האוכל Mirabeau Cours (צילום: נורית גאון)

צילום: נורית גאון (צילום: נורית גאון)

צילום: נורית גאון (צילום: נורית גאון)

"מדובר בשוק עם מוצרים פרובנסיאליים: החל מקרמיקה, תבלינים ייחודיים לאזור, מפות, בגדים ועד איך לא – אוכל עם משאיות "פוד טראק" מלאות בכל טוב כמו נקניקים, גבינות, מאכלים מסורתיים". רק שימו לב: כמו כל השווקים בפרובנס השוק נסגר בשעה 13:00".

גאון מספרת כי באקס אן פרובנס חי אדם עשיר מאוד בשם ז'וסף סק. "למרות היותו עשיר, הוא תמך במהפכה הצרפתית ולמעשה הפך את אחד מהבתים שלו למקום מפגש לפשוטי העם שלא ידעו לקרוא ובאמצעות פסלים מהתורה הוא הסביר להם למה המהפכה טובה לעם. בגן נמצאים פסלים רבים מהתנ"ך וגם אזכור לנצרות ולבונים החופשיים". המקום נקרא Monument De Jodseph Sec.

צילום: נורית גאוןגן הפסלים Monument De Jodseph Sec (צילום: נורית גאון)

צילום: נורית גאון (צילום: נורית גאון)

אי אפשר לטייל בחבל הארץ הזה בלי לטעום מהיינות המפורסמים והמשובחים של האזור. בטירה הנקראת Chateau La Coste תמצאו מגוון יינות וגלריה מעניינת בתוך מבנה ארכיטקטוני מפואר עם 27 פסלים של אמנים מכל העולם.

צילום: נורית גאוןפסלים מכל העולם ויין משובח בטירה Chateau La Coste (צילום: נורית גאון)

צילום: נורית גאון (צילום: נורית גאון)

בנוסף, תוכלו לעשות כאן סיור ביקב, ליהנות מטעימות יין ולבסוף לשבת בבית הקפה או במסעדת השף לסיום הביקור כאן.

צילום: נורית גאוןהיקב של שאטו לה קוסט (צילום: נורית גאון)
צילום: נורית גאון (צילום: נורית גאון)

"באזור פרובאנס, כשעה מהעיר אקס אן פרובאנס נמצא אזור טבע פראי בו מגדלים אורז ומסתובבים בו סוסי פרא לבנים", מספרת גאון. המקום נקרא Le Parc Ornithologique de Pont de Gau. "זה אזור שתוכלו לצפות בהמון תחרויות סוסים מסורתיות ובנוסף, כדי לחבר את האדם לטבע הקימו במקום פארק פלמינגו טבעי", מספרת גאון.

צילום: נורית גאוןטיול מחוץ לעיר בפארק הפלמינגו (צילום: נורית גאון)

צילום: נורית גאון (צילום: נורית גאון)

מדובר במספר מסלולי הליכה שאורכו של הקצר ביניהם הוא 2.6 קילומטרים, כך שהוא גם מתאים למשפחות עם ילדים, "המלצה אישית שלי, קחו סל פיקניק ולכו לטייל ולצפות בחיות המרתקות הללו", מסכמת גאון.

גאון מנהלת את את WOW Provence, חברת תיירות וסיורים בחבל פרובאנס.

https://m.ynet.co.il/Articles/5108925

גלילה לראש העמוד
WhatsApp chat
דילוג לתוכן