האם אפשרי להתנייד בתחבורה ציבורית בפרובנס?

נורית גאון סיורים בפרובנס

נורית גאון, Wow provence 

הרבה פעמים שואלים אותי אם אפשר לטייל באזור פרובנס בלי רכב. אני חושבת שהיופי של האזור הוא שאפשר לטייל בשווקים, בכפרים המיוחדים של פרובנס ולעצור בצורה ספונטנית "על הדרך" כשפוגשים בנוף עוצר נשימה.

אבל, אם אין באפשרותכם לשכור רכב אז כן, יש אפשרות לטייל בפרובנס בתחבורה ציבורית.

לפי השמועות, התחבורה הציבורית די מפותחת כאן, זה תלוי לאיזו עיר אתם מגיעים, אבל הערים הגדולות לחלוטין מאפשרות התניידות בתחבורה ציבורית. מי באוטובוסים, חשמליות, רכבות, מטרו ואפילו קולנועיות עד לאפליקציות שיעזרו לכם להתנייד בקלות.

אבל שמועות לא מספיקות לי, אז הפקרתי את גופי ונפשי למענכם ליום אחד (שלא תגידו שאני לא משקיעה בכם) ונסעתי בתחבורה ציבורית מהבית שלי שנמצא בפרבר של הבירה ההיסטורית הקסומה, אקס אן פרובנס, עד לעיר שיצא לה מוניטין כל כך גרוע ולא בצדק, כי היא באמת פנינה מדהימה (כשיודעים לאן ללכת ומה לעשות) עיר הבירה העכשווית של חבל הארץ בו אני גרה, מרסי.

ומכיוון שאני לא נוהגת לנסוע בתחבורה ציבורית (שמתם לב לשחק המילים המשובח נכון?) הפעלתי שתי אפליקציות, בשתיהן ניתן להכניס כתובת יעד והם ינחו אתכם בדיוק איך להגיע. גוגל מפות (שקצת איכזבה אותי ולא עשתה עבודה ראויה) ואפליקציה נהדרת שהיתה שם בשבילי כל הדרך (גם במטרו כשלא היתה קליטה) שנקראת moovit.

זה היה יום חורפי והפירסומים סיפרו על בלאק פריידי אז שמתי פעמי לקניון הגדול של הנמל, לראות כמה שחור יעשה הפראיידי לחשבון הבנק שלי😜

המתנתי לאוטובוס 51 שנמצא בתחנה שליד הבית שלי, עליתי עליו שילמתי 4 יורו והאפליקציה הראתה שיש לי נסיעה של שעה (מה שלוקח באוטו 40 דק') האוטובוס היה חדיש וחתיך, התיישבתי מאחורי הנהגת (כן, נהגות אוטובוס זה דבר ממש נפוץ כאן) ושמתי לב שכשאנשים ירדו מהאוטובוס, כולם עברו דרך הנהגת ואמרו לה תודה או יום טוב, אני יודעת שאתם לא מאמינים לי, אז בשלב כלשהו, שלפתי את הנייד וצילמתי (הם די מנומסים כאן בפרובנס)

 

האפליקציה אמרה לי כמה תחנות יש לי עד שאני צריכה לרדת וכמה זמן נותר עד להגעה לשלב הבא שלי במסע לעבר גיהוץ כרטיס האשראי.

הגעתי לתחנת המטרו, שם קניתי כרטיס ב 1.8 יורו וקיבלתי כרטיס על נייר משובח ועבה שזה לא רלוונטי לפוסט, אבל זה הדהים אותי, כי השטות הזאת עלתה בטוח יותר כסף מכרטיס פשוט ודק יותר🤦‍♀️

מפה לשם מצאתי את עצמי יושבת במטרו ממתינה לרכבת שתגיע ואשכרה כתוב מתי היא אמורה להגיע והיא מגיעה בזמן, מתיישבת על כיסא בקרון ומחכה לתחנה בה אני צריכה לרדת וממש הרגשתי בחו"ל ואז קלטתי שאני באמת בחו"ל ואני גרה כאן כבר שנתיים וחצי 🤣

כשסיימתי להשתמש בתחבורה הציבורית, התחמשתי בשתי רגלי ונעלי סניקרס וצעדתי לפי הניווט של האפליקציה לקניון.

שם ראיתי שהקניון אוהב בהגזמה את חג המולד והתקשט לכבודו ביג טיים🎅

קניתי שני סוודרים והמשכתי לטייל במרסיי.

עוד כמה אפליקציות שיעשו לכם את החיים קלים.

Uber זאת אפליקציה נהדרת למי שפחות מתחבר לתחבורה ציבורית, רוצה לנסוע במונית ולשלם פחות. מדובר בנהגים פרטיים שעובדים דרך חברת אובר שמחברת בינכם לבין הנהגים. אתם מקלידים את המיקום אליו אתם רוצים לנסוע וממתינים לנהג, התשלום מתבצע דרך האפליקציה.

Blablacar מדובר באפליקציות טרמפים מאוד פופולרית באירופה, אתם נרשמים בפרופיל גלוי, מקלידים לאן אתם רוצים לנסוע 7מתאמים טרמפ עליו אתם משלמים דרך האפליקציה. דרך אגב, היא נקראת בלה בלה משום שאתם מגדירים האם בנסיעה אתם מעוניינים לדבר ולחפור ואז אתם בלה בלה בלה או שיחה קלה ואז אתם מוגדרים כבלה בלה או שאתם נטולי גינוני נימוס ולא רוצים לתקשר עם מי שנותן לכם טרמפ ואז אתם מגדירים בלה, וזה חוסך לכם להתעניין ולשחק אותה כאילו אתם מקשיבים (זה מצויין למי שלא מדבר צרפתית דרך אגב🤬)

חזרתי הביתה, עייפה אך מרוצה, אז לסיכום-אפשר להתנייד לגמרי בתחבורה ציבורית ברחבי פרובנס.

נהנתם? שתפו אחרים או ספרו לי בתגובה, זה עושה לי נחת ולכם עור פנים חלק שיהיה יום קורסון

גלילה לראש העמוד
WhatsApp chat
דילוג לתוכן